The Burden


Nu är jag hemma efter en himla bra weekend i London. Jag har träffat fina människor, hängt på caféer och restauranger, promenerat längst mysiga gator och gränder, gått på marknad, varit på en Flickr Meet up i Hampstead heath och så det som var det huvudsakliga målet: deltagit i Brooke Shadens workshop.

Vi höll till i en byggnad från 1723 i georgiansk stil som vanligtvis används för filminspelningar, dokumentärer och reklam. Till exempel var delar av filmen Basic Instinct 2 inspelad i det huset. Ursprungligen bodde ägaren till ett känt bryggeri där och huset har också varit hem till olika handelsmän och till sömmerskor som suttit på vinden och tillverkat siden. Bara att vara där och gå genom alla 15 rum var en upplevelse i sig. 


(Modell: Olivia Clemens)

Här är min första bild från workshopen. Jag kallar den för "The Burden" eftersom tid ibland kan vara en börda vi bär på våra ryggar. När man saknar och längtar, när man väntar, t.ex på att ett trasigt hjärta ska läka eller en sorg efter någon ska göra mindre ont, eller när man är understimulerad och uppäten av tristess. Vid sådana tillfällen kan tiden vara en börda.

Jag har haft den här bilden i huvudet ända sedan jag köpte timglaset i höstas, men aldrig riktigt hittat rätt miljö att fota i. När jag sedan såg en bild på huset vi skulle ha workshopen i visste jag direkt att det var detta jag letat efter. Så timglaset fick följa med hela vägen till London och blev även populärt hos de andra deltagarna.


Trackback