Jul på Liseberg


De senaste två veckorna har vi jobbat med film på fotoskolan. När jag köpte min kamera trodde jag aldrig att jag skulle behöva använda filmfunktionen. Vad skulle jag med den till liksom? Men tiderna förändras och vill man jobba som fotograf är det bra att också kunna det där med film, det har jag insett nu. 

Beata, Diego och jag filmade på Liseberg förra helgen. I -17 grader och med för lite kläder så att kamerorna skakade i våra händer (speciellt i mina haha). Vi ville testa det där med kort skärpedjup och filma när det är mörkt och sånt. Så här blev resultatet! Filmen är 2 minuter lång och musiken har Beata skapat och spelat in. Jättefint tycker jag :) Det låter som något hämtat ur Amelie från Montmartre. 

 
Nu har vi jullov i nästan en månad. Hur bra!? Ikväll ska jag gå och se Hobbit för andra gången och imorgon åker jag till min hemstad Skellefteå för att spendera jul och nyår där. 



Men ja, så himla fint!!

Svar: Du kan va fin :D
Victoria Söderström

2012-12-17 // 11:07:53
» Frida

Fin video! Musiken var verkligen jättebra! Tyckte om när barnen kramade lisebergskaninen också!! Och karusellerna!

Svar: Tack så mycket Frida! Tycker också om musiken :) Och kul att du gillade kanin-kramarna hehe :D
Victoria Söderström

2012-12-17 // 11:12:03
» Becca

Otroligt mysig film! Hann aldrig iväg till Liseberg i år, men fick en liten dos av det nu i alla fall :)

Svar: Tusen tack! Vad kul att kunna ge en liten dos av julmyset :) Det var första gången jag var på Liseberg vid juletid så jag var alldeles storögd av allt det fina :)
Victoria Söderström

2012-12-17 // 11:17:30

Gud så snyggt!
Riktig myskänsla.

Svar: Åh tack så mycket Josse :)
Victoria Söderström

2012-12-17 // 12:15:47

hej, kan inte se videon.
så undrar om du kan länka mig den?
om du nu lagt upp den på youtube eller liknande!
tack för en grymt inspirerande blogg också måste jag passa på att säga!
du tar grymma bildersom verkligen förmedlar något. jag gillar det skarpt!

Svar: Åh dumt att den inte gick att se. Testa den här länken och se om det funkar :) https://vimeo.com/55759397#at=0
Åhh tusen tack!! Vad söt du är! Det är bara kul om jag inspirerar :D Kramar!!
Victoria Söderström

2012-12-17 // 23:34:43

Åh vilken mysvideo! Jag var där förra året en kväll och det var magiskt, kändes som jag var i en film!

Svar: Tack så mycket!! Det var lite myskänsla vi ville få fram med videon så då har vi lyckats :) Åh, jag håller med! Det är som i en film att vara där :)
Victoria Söderström

2012-12-18 // 20:06:22

Filmen är otroligt fin. Ni borde kunna sälja den till Liseberg.
Kram

Svar: Tack så mycket :D Det var ingen dum idé. Vi kanske skulle testa :) Kram!!
Victoria Söderström

2012-12-19 // 22:37:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback