Mitt 2012, andra delen


Juli.
 
 
Juli liksom slukade mig. Jag jobbade nästan varje dag, umgicks med familj och vänner så mycket jag bara kunde och sov alldeles för lite. Jag gick på två festivaler, åt norrländsk femrättersmeny, återträffade en massa barndomsvänner, badade badtunna, bastade på 7:e våningen och satt på taket och tittade ut över skellefteälven (bilden ovan). Jag tittade på en massa film, fotade brinnande himlar, gick skogspromenader, var på utflykter med jobbet, badade, grillade, bakade, surströmmingsfestade, gick på marknad osv osv. Världsbäst månad.
 
Augusti.
 
 
I augusti fortsatte jobbandet. En kompis och jag var ute på en hel del fotoäventyr då vi var lediga. Besökte västerbottens Grand Canyon, vattenfall och bäverbon. Var ute med båt och fiskade. Och när jag jobbat mitt sista pass åkte jag till London och träffade Beata för första gången. Vi skulle nämligen båda på Brooke Shadens workshop (fast olika dagar). Underbar dag! På bilden ovan ser ni en gruppbild från workshopen. Dagen efter gick vi på en flickr meet up och fotade i Hampstead heath. I slutet av månaden flyttade jag in i en villa i Bankeryd med fem klasskompisar jag aldrig träffat och började på fotoskolan Jönköping.
 
September.
 
 
I september gick min kamera sönder och jag väntade tre långa veckor på att få tillbaka den. Ingen vidare bra start på fotoskolan. Jag åkte till Malmö och Köpenhamn på klassresa och jag var på en uppklädd James Bond-fest i Gränna med gratis hotellboende, trerättersmiddag och dry martini-fontän. Jag fotograferade Stefan Livs minnesceremoni där tusentals människor skickade upp Khom loys över vätterstranden för att hedra hans minne. Jag fyllde år och vi hade en kombinerad födelsedagsfest och inflyttningsfest i fotokollektivet.
 
Oktober.
 
 
Jag startade min Facebook-sida. Jag hamnade på blogg.se:s förstasida två gånger under kort tid. Hade aldrig hänt mig innan. Jag var ute och sprang i Bankeryds skogar en hel del, plockade bär och svamp och använde rökpatroner i foton för första gången. Jag fotade en massa skoluppgifter och vi hade halloweenfest i fotokollektivet.
 
November.
 
 
Det största som hände mig i november var att jag ställde ut bilden ovan på fotomässan i Älvsjö. Jag var även ute på praktik hela månaden på Fotografica i Norrköping. Jag fick en massa tid till att fota det jag själv ville (som inte var skoluppgifter) och fotade bilden "Den grå massan" som hamnade på 3:e plats på Flickrs Explore ( = 3000 visningar och 80 kommentarer). Galet!
 
December.
 
 
Jag lärde mig att filma med digitalkameran och gick sedan på jullov. Fick med några bilder i NKPG Magazine och sålde två stora printar som senare gavs bort som tavlor i julklapp. Jag åkte till Skellefteå i lite över en vecka för att träffa släkt, familj och vänner. Jag gick på ishockey, lekte med min systerdotter, gick ut och åt och spelade sällskapsspel. Jag fotograferade självporträtt, ett par snygga ben och en massa snö. 



Jättefina bilder! Du tar o t r o l i g t fina bilder och du är en grym fotograf! :D

Svar: Åh tack!! Vad glad jag blir att du tycker det :D Vad duktig du är på att både fota och teckna förresten!! Önskar att jag också kunde teckna men det kan jag verkligen inte :P haha!
Victoria Söderström

2013-01-06 // 16:51:36

SV: Haha åh tack! :) Nä jag kunde inte heller teckna vidare bra innan jag verkligen började rita ofta osv och ja "övning ger färdighet" och ja haha. Och varsågod också! :D

2013-01-07 // 15:28:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback