Världen är våldsam men vacker ändå

 
Jag har en storebror som jobbar på Peter Jacksons filmbolag på Nya Zeeland. Och gör Hobbit-filmer och sånt! Det var så länge sedan jag träffade honom nu att jag inte minns när det var senast. Det är ju ingen kort bit att åka för att hälsa på, men nu har jag krossat spargrisar och skrapat under madrasser för att ha råd med flygbiljetten. Det är klart nu. I februari åker syrran och jag och hälsar på och jag längtar så att jag går av!!! :)

Jag har varit på Nya Zeeland en gång förut. Bestigit berg, hoppat fallskärm och bungy jump, åkt genom forsar på en gummiflotte, hälsat på i Fylke och i Mordor, tittat på valar och vandrat i glaciärer, tittat på lysmaskar som bildade en stjärnhimmel i grottaket och kramat trollskogsträd. "Världen är våldsam men vacker ändå" som Engmans Kapell sjunger. 

 


 
 
 
 
 
 
 
 



Åå va fantastiskt, hoppas ni får en riktigt bra resa!

Svar: Tusen tack Theres!! :) Hoppas jag också!! :)
Victoria Söderström

2012-12-12 // 11:04:32

Åh, men hej vad avundsjuk jag blev nu! Jag vill också! Ser verkligen helt fantastiskt ut!

Svar: Åh och jag är avundsjuk på att du bor i en Harry Potter-film ungefär :) Världen är så fin!! :)
Victoria Söderström

2012-12-12 // 11:06:07
» Frida

Såååå fina bilder!!!! <3

Svar: Åhh tack så mycket Frida!! :)
Victoria Söderström

2012-12-12 // 11:38:08

Åh älskade Nya Zealand. Vackrare land får man leta efter....

Svar: Kan bara hålla med! :)
Victoria Söderström

2012-12-12 // 11:51:07

Kom just hem från det magiska landet! Helt fantastiskt vackert! Om du inte vart i hobbiton sen det bara var vita plywoodskivor kan jag rekommendera ett nytt besök. De har bevarat allt och öppnat Green Dragon. Magiskt inatt när jag var på premiären och allting så exakt ut som när vi var där :D
Synd att det är en sån lång och seg resa bara, skulle gärna åkt dit igen och igen.

Svar: Åhh vad underbart att du nyss varit där! Jag har absolut planerat in ett nytt besök i Hobbiton. Såg filmen för några dar sen och det ser magiskt ut :D Betydligt bättre än när jag var där haha! Jag är glad att den där bonden som äger marken tagit ett bättre beslut den här gången så att allt det fina får vara kvar :) Håller med dig, synd att resan är så lång. Ser inte fram emot flyget!!
Victoria Söderström

2012-12-12 // 12:27:38

gud vad fint! vill dit!

Svar: Åh och bilderna gör inte landet rättvisa! Hoppas att du kan åka dit också! Det är ett land värt att spara till :)
Victoria Söderström

2012-12-12 // 12:41:03

Underbara bilder!

Svar: Massa tack Ebba!! :)
Victoria Söderström

2012-12-12 // 21:05:39

Fyfan va häftigt! :D Jag är VÄLDIGT avundsjuk!

Svar: Ja, ska bli superkul!! Brorsan valde ett bra land att bo i :) Hoppas att du kommer kunna åka dit en dag också, om du inte varit där!!
Victoria Söderström

2012-12-12 // 21:32:37

är så himla avundsjuk!

Svar: Åhh, kram fina du!! Du har ju ganska nyss tagit studenten så du har en massa resor framför dig :) Din tur kommer!! :)
Victoria Söderström

2012-12-12 // 21:37:24

OJ så häftigt!! Nya Zeeland är verkligen ett av mina drömresemål!

Svar: Åh, mitt också!! Hoppas att du kommer åka dit en dag!! :)
Victoria Söderström

2012-12-13 // 15:07:58
» Liie

Åh vad vackert, nya zeeland är ett av mina drömresmål!

Svar: Jaa superfint!! Hoppas att du får möjlighet att åka dit du också :)
Victoria Söderström

2012-12-13 // 19:02:46

Otroliga fotomöjligheter!

Just nu använder jag min blogg till att samla in pengar till Musikhjälpen 2012, häng gärna på!

Ihelp.se/musikhjalpen/index.php?open=2558

Svar: Det är det verkligen!Kul att du engagerar dig i musikhjälpen! :D Musikhjälpen är ju världens bästa insamling tycker jag :)
Victoria Söderström

2012-12-13 // 21:22:16

Grymt fina bilder! :D kram

Svar: Tusen tack!! :) Kram!!
Victoria Söderström

2012-12-13 // 22:44:28

Otroligt stiliga bilder, du är grym och sjukt inspirerande! Hit ska jag absolut komma fler gånger. :D

Svar: Åh tack söta du!! Vad kul att jag inspirerar och jättekul att du vill komma tillbaka! Kramar!!
Victoria Söderström

2012-12-14 // 00:11:47

Vad häftigt, skulle också vilja åka dit! Grymma bilder också!

Svar: Tack Matilda! :) Hoppas att du kan åka dit en dag. Annars är Norge eller Island bra alternativ tycker jag! Det är fin natur där också :D
Victoria Söderström

2012-12-14 // 09:39:30

Jag känner att jag inte med ord kan beskriva hur fint det ser ut att vara där och sen veta att jag ska tillbringa en hel månad där i vår och se allt live, så sjukt. Det kommer vara magiskt. Här talar vi om eyepoetry! ;) :) Shitt vad häftigt!!!

Svar: Åh, du kommer att älska Nya Zeeland! :) Bilderna gör inte landet rättvisa, det är ännu finare där :D Om du har möjlighet, hyr bil och kör omkring. Det är en fröjd för ögat att vara ute på vägarna! :) Och ägna lite mer tid på sydön än nordön om du frågar mig :)
Victoria Söderström

2012-12-14 // 16:57:24

Vilka underbara bilder! Det känns inte som att världen kan vara så vacker, jag är mållös.
Kram

Svar: Åh tusen tack!! Och då gör inte bilderna landet rättvisa! Det är ännu finare där! :) Kramar
Victoria Söderström

2012-12-18 // 15:31:23
» Alva

Shit så coolt! Jag har alltid drömt om nya zeeland!

Svar: Åh det gjorde jag också! Skrev ett arbete i skolan om Nya Zeeland också minns jag. Hoppas att du får möjlighet att åka dit :)
Victoria Söderström

2012-12-23 // 21:17:04

åh va underbart , nya zeeland verkar jättefint!!

Svar: Ja visst verkar det fint!? Nya Zeeland och fotografer passar bra ihop!! :D
Victoria Söderström

2012-12-26 // 23:04:12
» Hanna

Men åh, ser helt fantastiskt ut!!

Svar: Ja!! Riktigt fint land!! :)
Victoria Söderström

2012-12-28 // 05:32:33

de här bilderna är bara för vackra.

Svar: Åh tack Rebecca!! :D Alla är tagna med min gamla kompaktkamera :) Men med HDR-effekt på :)
Victoria Söderström

2012-12-30 // 18:12:54

Wow, Jag vill så gärna åka till Nya zeeland! En dröm som bara måste gå i uppfyllelse! LOTR nörd :)

Svar: Åh det är klart att du ska åka dit! Det blir din tur snart :)
Victoria Söderström

2013-01-27 // 19:42:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback