Halloweenfest


Igår anordnade vi i fotokollektivet en halloweenfest. Vi hade pyntat villan med diverse spindelnät, pumpor, ljus och ballonger. Elin pyntade vår läskiga källare där vi sedan såg på 70-talsskräckis och gick lös med ett fisheye-objektiv och en blixt. Det är det fina med att umgås med andra fototokiga. Att det liksom är normalt att på en fest leka med en kamera i en källare i fyra timmar och ta mugshots och gruppbilder. 

Lite så här såg det ut under kvällen:

Jeanette kom som Marie Antoinette.

Ronja hade bakat kärleksmums och så hade vi chips, dipp, godis och sånt!

Elin, Rebecca, Viktoria och Eleonor var här. 

Husspindeln!

Vårt badkar i källaren som är gammalt, skitigt och som vanligtvis absolut inte används. Men nu när det var halloweenfest passade vi på att ta lite bilder här inne.

Så här såg jag ut under kvällen. Jag var utklädd till docka med pärlhalsband, söt klänning och pippilotter.

Gruppbild!!

Rebecca, Viktor och Elin :D

Elin var 40-tal!

Lite dans i köket är ju aldrig fel! 

Elin nr 2 var Sporty spice och visade upp oanade förmågor!

Rebecca var utklädd till Elsa Billgren. 

Himla bra kväll!

Vissa bilder är mina, men många kommer från Rebeccas kamera tagna av henne, Viktor och andra klasskompisar :)



Fin blogg!

Svar: Tack så mycket :)
Victoria Söderström

2012-10-29 // 08:03:40

Fin blogg!

Var gärna med i veckans blogg och få chansen att bli länkad inför våra läsare! Läs mer genom att klicka på länken: http://phashions.blogg.se/2012/october/veckans-blogg.html#comment

Svar: Tack! :)
Victoria Söderström

2012-10-29 // 16:23:00
» Wilma

Åh vad mycket fina bilder du lagt upp! Gillar speciellt dina konceptuella foton! Ska absolut börja prenumerera på din blogg!

Svar: Tack så mycket! Åh vad kul att du tycker om bloggen och vill följa den :)
Victoria Söderström

2012-10-29 // 18:31:36
» Lina

Grymt fina bilder!! Vad roligt att plugga foto!

Svar: Tack så mycket! Ja, det är väldigt kul :)
Victoria Söderström

2012-10-29 // 18:32:18

Det där låter och verkar helkul! Själv har jag ingen kompis i närheten som gillar att fota, ganska trist. Det hade ju inte varit fel att bo tillsammans med ett gäng fotonissar ;)

Svar: Så hade jag förut också! Det fanns nån, men ingen som gillade det lika mycket som jag. så det är en av de största fördelarna med att jag börjat på en fotoskola och att jag bor i ett kollektiv med några klasskompisar. Att jag har folk i närheten som delar mitt intresse :)
Victoria Söderström

2012-10-29 // 18:50:05

Snygga bilder! Ni verkar haft superkul!

Svar: Tack så mycket!! Ja det var riktigt kul! Kul att hänga med andra fototokiga :)
Victoria Söderström

2012-10-29 // 19:24:28

Hej, vad är det för skola du går?

Svar: Hej! Jag går på fotoskolan Jönköping. Den hette Viebäck förut, men har flyttat in till jönköping och därför bytt namn :)
Victoria Söderström

2012-10-30 // 12:18:39

Önskar dig en fortsatt fin tisdagskväll :)
Kraaam :D

Svar: Nämen tack så mycket! Och detsamma till dig! :)
Victoria Söderström

2012-10-30 // 19:13:22

Nice bilder!

Svar: Tack så mycket!!
Victoria Söderström

2012-11-01 // 09:09:43

Coola Bilder! Verkar som du hade det riktigt roligt! :)

Svar: Tack!! Det var himla kul :)
Victoria Söderström

2012-11-01 // 10:16:33

vilken sköna bilder! :D

Svar: Tack Ida!! :D
Victoria Söderström

2012-11-05 // 09:07:48

nica bilder:D

Svar: Åh tack så mycket William! :)
Victoria Söderström

2012-11-05 // 11:55:48

Du var då sannerligen sjukt duktig på att fotografera! Jättefina bilder! Din design är även riktigt snygg!! Härlig blogg :)

Svar: Åh tusen tack!! Vad glad jag blir att du tycker det :D
Victoria Söderström

2012-11-05 // 16:02:18
» Julia

Snygga bilder! Och vad mysigt ni ser ut att ha haft det :) Hur har du fått dendär slags "ljusstrålen" som slingrar sig på dedär badkar bilderna? :)
(svara gärna på min blogg, jag har dåligt minne och minns inte vilket inlägg jag frågade i :D)

Svar: Tusen tack!! :) ja, riktigt mysigt var det! Svarar här också om någon annan också vill veta :) Ljusstrålarna kommer från värmeljus som ligger i badkaret. Det man gör är att man använder en blixt (den på kameran eller en extern som du sätter dit) och en lång slutartid. Och medan slutartiden är igång så vrider du kameran åt olika håll, eller skakar den åt olika håll ganska mycket. Det känns jätteknäppt då man gör det, men det är det som gör ljusstrålarna :) Lycka till om du vill testa :)
Victoria Söderström

2012-11-05 // 20:09:33

hej! är lite sugen på vidvinkelobjektiv, skulle du kunna säga vilket objektiv som du använder här:)

Svar: Hej hej!! :) De bilderna med störst vidvinkel är tagna med en Nikon-kamera och objektivet Samyang 8mm T3,8 Fisheye, för Nikon. Objektivet finns även till andra kameramärken som Canon och Pentax :) kram!!
Victoria Söderström

2012-11-06 // 00:02:49
» Julia

Sv; Men hur kommer det sig att personerna på bilden inte blir suddiga då? :D
Jagh är lite trögtänkt, så skulle du inte kunna göra ett videoinlägg om det tror du? ;) Kram♥

Svar: Det är det som är det finurliga med blixt, att det som blixten träffar blir skarpt även fast man har lång slutartid och även fast man skakar kameran. Så funkar det ju verkligen inte när man inte har blixt :) Jag har tyvärr ingen blixt på min kamera. Den vi använde på festen var skolans och nu är jag på praktik. Men jag kan se om jag kan låna en blixt på min praktikplats och spela in en film. Återkommer om det :) Men testa med din kamera så länge. Några sekunders slutartid, blixt och så skaka :)
Victoria Söderström

2012-11-06 // 18:37:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback