Andra veckan på fotoskolan


Den här veckan har ägnats åt foto och ännu mer foto. Veckan inleddes med sammanlagt 16 bilder som skulle fotograferas efter olika teman. Den fortsatte sedan med bildanalyser av 6 bilder och just nu har vi fyra porträtt som ska fotograferas. Minst två av dem ska vara på personer vi inte känner. Tempot är högt på fotoskolan, men vi lär oss mycket. Två av veckans foton blev:


(Fryst rörelse)
 

(Normalperspektiv)

Vi har fått presenter i veckan också. Ett guld-medlemskap på Moderskeppet som gör att vi kommer åt precis alla deras videoklipp och DVD:er. Vi har också fått en påse med smått och gott från Scandinavian photo och rabatterat pris på portfolios och fotopapper. Vi har även varsin Mac-dator med senaste versionen av Photoshop.  

Imorgon kommer vår första gästföreläsare, en fotograf från Göteborg som arbetar som lärare på Yrkesfotograf-utbildningen.



Med högt tempo så borde utvecklingen inom ens fotografi skjuta i höjden :)

Jag har tänkt på om jag också skulle söka till någon fotoskola eller gå en kurs inom fotografi och undrar vilken fotoskola du går på?

Förresten så måste jag även säga att jag avgudar bilden där båten seglar i skogen!

2012-09-07 // 13:05:23
» Vicky

åh, fotoskola. hur kul!!

Svar: Mycket kul :D
Victoria Söderström

2012-09-07 // 14:40:42
» Fanny

Fina bilder! :)

Svar: Tack så mycket!! :)
Victoria Söderström

2012-09-09 // 18:20:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback