Nya Zeeland - Wellington

Jag vill visa er Nya Zeeland, men vet inte riktigt var jag ska börja. Så jag börjar från början helt enkelt.
 
 
 
Det här är Wellington - en ganska liten storstad omgiven av berg och vatten. Det är från den här staden man tar färjan när man vill åka över till sydön. Här bor dessutom min bror och det blev min första anhalt på resan.
 
 
 
Det här är min bror. Han jobbar på Weta Digital och har gjort programmet som 3D-artisterna använde för att animera rök och eld i The Hobbit-filmerna. Det är i byggnaden bakom han sitter och jobbar. Men allt är väldigt hemlighetsfullt kring hans jobb och man får nästan inte gå in någonstans. Ingenting av det som händer bakom väggarna får läcka ut till världen.
 
 
 
 
 
 
Men Weta Cave får man besöka. Det är företagets ansikte utåt och där kan man t.ex. hitta Bilbos fötter, en Gollum/Sméagol och Bilbos kontrakt. Det går också att köpa handgjorda föremål av samma artister som gjort rekvisitan i Hobbit eller Sagan om ringen. Men det finns inte särskilt mycket kvar av original-rekvisitan. Nästan allt förstörs efter inspelningarna är klara.
 
 
Innanför de här väggarna, och fler liknande byggnader runt om, spelas filmer in. Det är här inne världar byggs upp och rivs igen. Men utifrån ser det inte ut mycket för världen, speciellt inte när det regnar.



älskar de två första bilderna! så himla vackert :)

Svar: Åh tack snälla! Ja, verkligen vackert! Skulle vara mysigt att bo sådär bland bergen :)
Victoria Söderström

2013-03-02 // 16:52:51

Åh så fina de första två bilderna var!

Svar: Tack så mycket!! Tycker om dem väldigt mycket jag också!
Victoria Söderström

2013-03-02 // 17:21:37

Men coolt!!

Svar: Haha visst är det? :)
Victoria Söderström

2013-03-02 // 21:35:03
» Maria

Nu vet jag precis vart jag ska åka!

Svar: Till Nya Zeeland? :) I så fall kan jag verkligen rekommendera landet :)
Victoria Söderström

2013-03-03 // 12:18:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback