Mason jars




Här är en eftersläntrare till bilden med åskmoln som jag har i headern. Detta var den första platsen jag fotade på, men jag tyckte att bakgrunden blev lite rörig och ljuset lite ojämnt, så förflyttade mig senare till en grå vägg. Hur som helst, idén till dessa bilder kom av en bit text från Radical Face låt Welcome home (låten i Nikon-reklamen på TV). Hela den låten är fylld av metaforer och jag har fler bilder i huvudet som väntar på att bli fotograferade. Textbiten till just denna bild är i alla fall:

Heal the scars from off my back
I don't need them anymore
You can throw them out or keep them in your mason jars
"Heal the scars from off my back
I don't need them anymore
You can throw them out or keep them in your mason jars"

Tanken var att stänga in något ont i Mason-burkar och då fick ovädret symbolisera det onda.


Trackback