Den grå massan


 
"All denna meningslösa fiendeskap och misstänksamhet mellan grannarna i det lilla puttriga villasamhället där dom för länge sen ruttnat bort i sina låsta positioner. Teveskärmarna som vräkte ut sitt paralyserande dödsljus i vardagsrummen och där satt dom, allihop, och tröck, tysta och hålögda, och dom hajade inte ens längre vad verbal kommunikation betydde". 
- Ulf Lundell (ur romanen Jack).

Det här fotot handlar om den grå massan. Ni vet, den stora massan människor som lever inrutade liv. Vakna, gå till jobb/skola, äta, se TV, sova. Samma sak varje dag, om och om igen. Alla lever vi nog det livet till och från, vissa mer och andra mindre. En gång för länge sedan tummade min vän Jonatan och jag på att vi inte skulle ha det så. Ibland måste man lura livet lite, tänkte vi. Göra en tvärvändning och äta en glass i parken istället för det där man egentligen hade tänkt göra. Och kanske äta grillat i januari och pepparkakor i juli. Bara bryta lite regler och mönster ibland.

Det här fotot är starten på ett samarbete mellan mig och Beata. Det är också starten på en serie, så det ska bli riktigt kul :)



man får verkligen sig en liten tankeställare av dina bilder! inte många som får mig att tänka till när jag kollar på deras bilder men det får verkligen du :)

Svar: Åh tack för din kommentar! :) gillar det där med tankeställare så vad kul att jag lyckas :)
Victoria Söderström

2012-11-29 // 17:09:16
» Elin

Du är grym!!!!!

Svar: Massa tack Elin!! :)
Victoria Söderström

2012-11-29 // 17:21:58

Dina foton är bäst!! Jag är så glad att jag hittade din blogg

Svar: Åh tusen tack!! :)
Victoria Söderström

2012-11-29 // 18:24:21

Så fina bilder
följa varandra på bloglovin ?? :)
säg vilket nr du blir :D

Svar: Tack!! Gör inga bloggbyten dock. Men om du gillar min blogg får du gärna följa den. Och gillar jag din så kommer jag följa den :) Tycker att det är så det ska gå till :)
Victoria Söderström

2012-11-29 // 20:43:18

Otroligt snyggt!

Svar: Tusen tack :)
Victoria Söderström

2012-11-29 // 21:57:39

Men vad coolt det blev!
Fin blogg du har. skulle du vilja göra bloglovin byte ? :)

Svar: Åh tack!!! :) Gör inga bloggbyten, men om du gillar min blogg får du gärna följa den. Och gillar jag din så kommer jag följa den :)
Victoria Söderström

2012-11-30 // 08:46:42

Himla häftig bild!

Svar: Tack så mycket Ebba!! :)
Victoria Söderström

2012-11-30 // 13:52:14

hej! hur är det? :) vad händer idag kram

Svar: Hej hej! Här är det bra! Idag har jag druckit glögg och ätit pepparkakor. Vad gör du idag?
Victoria Söderström

2012-11-30 // 16:54:30

Fin blogg :)

Svar: Tack så mycket Annika! :)
Victoria Söderström

2012-11-30 // 20:56:38
» Fatma

nice :)

Svar: Tackar :)
Victoria Söderström

2012-12-01 // 00:30:49

Har tipshelg på min blogg, vilket betyder att det kommer att komma ut massa tips :D

Det har redan hunnit komma ut fototips och insperationstips!!

2012-12-01 // 12:20:22
» Maria

Älskar det här! Kul koncept.

Svar: Tusen tack Maria!! :)
Victoria Söderström

2012-12-07 // 09:54:08

Jag tycker mycket om bilden. Det skall bli spännande att få ta del av fortsättningen.
Kram

Svar: Åh tack så mycket! :) Vad kul att du vill ta del av fortsättningen :D
Victoria Söderström

2012-12-09 // 13:41:25

Wow vad snygg!

Svar: Åh tack!! Vad kul att du tycker det :)
Victoria Söderström

2012-12-11 // 10:21:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback