But the beauty is in the walking - we are betrayed by destinations.

Vandringen del 2: 
 
Vi ställer oss och tittar på utsikten en stund. Dricker vatten, pratar med andra vandrare och jag tror jag blir ombedd att ta kort på åtminstone fyra personer med deras egna kameror när de står på toppen med bergen bakom sig. Vädret är dramatiskt och skiftar precis hela tiden. Sol, moln, dimma, klart igen och allt under samma minut. Jag har aldrig sett moln röra sig så fort.
 
 
 
Så klättrar vi neråt igen. Och går tillbaka till sheltret där vi lämnat våra ryggsäckar. Som tur är behövde man inte göra toppbestigningen med packningen på ryggen om man inte ville. Man kunde lämna den eftersom man ändå klättrade ner igen på samma ställe.
 
Närmast sheltret var stigen lätt att gå på igen.
 
 
 
 
Vi vandrar vidare längst berg, bergssjöar, vattenfall och bäckar.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Och så möter vi en joggare. Helt sanslöst! De springer en tredagarsvandring över bergen på en dag. Jag tappade hakan nånstans och den ligger nog kvar där än. Inte nog med att det lutar kraftigt uppåt och nedåt, stigarna är alldeles steniga och stupen många. Hur gör man för att springa på ett sånt ställe? Som sagt, jag saknar min haka.
 
 
 
Och så kom vi till slut fram till nästa sovstuga som ni ser taken på i bilden nedan. Den låg så fint till vid en dal och bredvid ett vattenfall.
 
 
 
 
Här blev man tvungen att ta in sina skor och absolut inte lämna någon packning ute. På grund av de här rackarna.
 
 
Kea-fågeln, den enda papegojan som kan leva i alpina områden. Den är mycket intelligent och tycker om att stjäla skor och vända ut och in på packning, även om man lagt stenar på. En kille glömde sin regnjacka ute och när han vaknade nästa dag låg den i strimlor.
 
Den sista vandringsdagen kommer i ett eget inlägg.



Älskar första bilden!!

Svar: Åh tack!! En av mina favoriter också eftersom den liksom har alla väder i sig :)
Victoria Söderström

2013-03-18 // 13:25:41

super fina och coola bilder!!!! vad har du använt för objektiv?

Svar: Tack så mycket!! :) Jag hade lånat skolans objektiv. Ett Canon 24-70 2,8 :)
Victoria Söderström

2013-03-18 // 14:02:50

så vackert :)

Svar: Tack!! <3
Victoria Söderström

2013-03-18 // 14:04:25
» Becca

Otroligt vackert !!

Svar: Åh visst är det!? :)
Victoria Söderström

2013-03-18 // 16:39:19

Fantastiskt!! Det ser så majestätiskt ut på bilderna och då är allting 100gånger häftigare i verkligheten. Så fint!

Svar: Tack så mycket!! :) Ja eller hur!? Det går liksom inte göra rättvisa på bild, men man kan alltid försöka så gott det går :)
Victoria Söderström

2013-03-18 // 20:52:42

Så vackra bilder!

Svar: Tusen tack!! :)
Victoria Söderström

2013-03-18 // 21:38:52

Detta är ju helt sjukt. Hur kan världen vara så vacker?!

Svar: Åh jag håller med!! Och vet du.. jag tror att Norge har riktigt mycket att erbjuda också och närmare oss. Många säger att Norges fjordar är finare än på Nya Zeeland. Måste undersökas nån dag :D
Victoria Söderström

2013-03-19 // 08:52:46

Åh vad härligt!

Svar: Jaa åh, längtar tillbaka :)
Victoria Söderström

2013-03-19 // 21:17:37

Hejsan! Hittade din blogg via Emelies kursportal [otroligt bra idé du hade], och jag måste bara säga att du har fina bilder! :)

Svar: Åhh tusen tack! Vad kul att du hittat hit och att du tycker om bilderna :)
Victoria Söderström

2013-03-20 // 14:59:17

härliga bilder!

Svar: Tack så mycket Linnea!! :)
Victoria Söderström

2013-03-26 // 20:32:26
» Saga

Gud vilken fin blogg du har!
Med massor med vackra bilder!!!
Kram! :)

Svar: Åh tack Saga!! Vad kul att du gillar bloggen och bilderna :) Kramar!!
Victoria Söderström

2013-03-27 // 14:37:26

otroligt fina bilder! :D

Svar: Åh tusen tack!! <3
Victoria Söderström

2013-03-30 // 02:21:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback