Behind the scenes

 
Här kommer min och Beatas behind the scenes-video från vårt projekt. Förutom klipp från när vi fotograferar har vi också med lite färdiga bilder att titta på. Kryssa gärna i HD-rutan så ser det bättre ut!



» elno

Hej! På tisdag ska jag genomföra ett projekt med "rökbomber" som jag beställt hem. Tror jag hittade tips här för ett tag sedan hur man ska gå till väga, men frågar igen. Något man måste tänka på? Hur brandfarligt är det? Kan man sätta en i gräset i skogen, eller ska man tänka om? Kan man hålla i dem?

Tack på förhand (och för en fantastisk blogg med finfina bilder!)

Svar: Hej! Tack söta du! Åh, vad kul med ett projekt med rök :) Är det rökpatroner du beställt hem? Såna var det jag använde. Jag har hållt dem både i handen och haft dem stående på marken och det har varit lugnt. När man håller dem i handen blir fingrarna färgade men det går ganska lätt att tvätta bort. Och man får ställa ned den efter ett tag, när den brunnit för långt för då blir det för varmt att hålla i den. Man tänder med en tändare på kanten (tar ett tag innan den börjar ryka) och om det blir en låga blåser man ut den. Den ska ryka, inte brinna :) Jag har aldrig haft den stående i gräs så vet inte riktigt hur lätt det tar eld. Men ta med dig vatten för säkerhetsskull och håll ett öga på den. I skogen har jag ställt en, men där det var mest barr och jord som underlag. Lycka till! Ser fram emot att se bilderna sen! :D
Victoria Söderström

2013-05-05 // 23:24:27
» elno

Tack för de fina tipsen! I början var vi livrädda, men efter x-antal försök med tändstickor (hittade ingen tändare) fick vi igång dem och det blev hur bra som helst! :-) Tack igen!

Svar: Åhh vad kul att det blev lyckat!! Heja! :D Jag var också livrädd i början, när man inte vet hur de fungerar. Sökte fram ett youtube-klipp då någon tysk tände en rökpatron för att få se hur det gick till haha! :P
Victoria Söderström

2013-05-07 // 23:50:32

Men åh vad inspirerad jag blev av att kolla på den här videon - jag vill också!! :D

Hur har ni fått tag på alla vackra klänningar? Den vita är ju heeeelt amazing!! :O

Svar: Åhh vad roligt att höra att du blev inspirerad av videon!! :)
Några av klänningarna har Beata köpt på Beyond retro i Göteborg. Och den vita köpte jag från Etsy.com. Där kan man fynda en massa fint! Håller med om att den är fin :) Skrämde dock livet ur min pojkvän, eftersom det är en brudklänning ;) Men den var ju tänkt till foto, inget annat ;)
Victoria Söderström

2013-05-12 // 09:52:22

Oh tack för tipset, måste jag kolla! Det finns ingen möjlighet att få låna den till en plåtning någon gång? :)

Svar: Jadå det är inga problem! :) Fast jag flyttar ut i början av juni så efter det vet jag inte om jag kommer vara i Jönköping så mycket mer :/ Men innan dess går det bra :) Det är bara att säga till!
Victoria Söderström

2013-05-12 // 18:18:49

ALLTSÅ SHIT! Varför kände jag inte till etzy är jag tog studenten? Hade ju kommit undan snorbilligt med hur snygg klänning som helst! :D

Svar: Haha jaa, visst är det en bra sida!? :D En massa vintage och handgjort! Jag hade gärna känt till dem tidigare också :)
Victoria Söderström

2013-05-12 // 18:29:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback