So close, so far

 
I tisdags åkte jag till Jönköping och vätterstranden för att fota det här konceptet. I mitt huvud hade jag föreställt mig Vättern sådär lugn och stillsam som den brukar vara när jag är där. Det var den inte! Det blåste något otroligt! Men för att se det positivt fick jag i alla fall naturlig vind i klänningen :)
 
Tanken bakom bilden är att jag ville forsätta på mitt frihet/fångenskap-tema som jag så lätt faller in i. Så jag köpte en guldfisk (den syns bättre om man ser bilden stor) och en skål. Djurvän som jag är ville jag att fisken skulle få ett jättefint hem efter fotograferingen.Eller allra helst bli utsläppt i närmsta land där den finns naturligt. Jag övervägde att köpa ett gigantiskt akvarium med alla tillbehör som behövs och ytterligare några guldfiskar så att den skulle få vänner. Det hade kunnat bli en dyr bild ;) Men så fick jag tag i en tjej som har fiskar som kunde ta den. Tur! För ärligt talat vet jag inte var jag skulle rymma ett akvarium i min lägenhet :)



» Frida

Alltid lika fantastiska bilder!

Svar: Tack snälla!! :)
Victoria Söderström

2013-09-28 // 17:35:32
» Emma

Vad använder du för Photoshop? Var kan man ladda ner det osv? Jättefina bilder förresten :)

Svar: Tack så mycket! Jag använder photoshop CS5 och i skolan hade jag CS6. Köpte mitt då jag var student och fick rabatt, men om du vill ladda hem så kolla någon torrent-sida :)
Victoria Söderström

2013-10-02 // 16:37:06
» Clara

Jag blir alltid lika förstummad när jag går in på din blogg! Alla dina bilder är helt otroliga och du har en enorm talang både inom foto och redigering. Dina bilder är grymt bra, de känns djupa och psykologiska om man kan säga så - haha! :) Mvh Clara

Svar: Tack snälla!! Vad glad jag blev av din kommentar!! :) Gillar det djupa och psykologiska så jag är glad att det når fram till dig som tittar också :)
Victoria Söderström

2013-10-12 // 22:48:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback