The traveling dress project

 
 
Det här året är jag med i ett fantastiskt fotoprojekt, "The traveling dress project". En och samma klänning, donerad av Tabitha Bowman, kommer att skickas mellan fine art fotografer över hela världen. Varje person har en vecka på sig att fota ett koncept med klänningen innan den måste skickas vidare till nästa person. Just nu befinner den sig i USA och har precis startat sin resa. Det första fotot med klänningen är taget av Tabitha Bowman själv och blev så här otroligt vackert.
 
 
Längtar tills det blir min tur! Och det ska bli så kul att se vad alla fantastiska fotografer gör med klänningen under resans gång.



Åh vilken rolig idé! Finns det någonstans där en kan komma att se alla bilder?

Svar: Just nu läggs de upp i en grupp på Facebook. (klistrar in adressen längst ner, hoppas att den funkar). Men jag tänkte lägga upp lite bilder från projektet här också. Sen tror jag att det kan bli något mer av detta också. Kanske en bok eller utställning? :)
https://www.facebook.com/media/set/?set=oa.394438040691710&type=1
Victoria Söderström

2014-01-17 // 18:46:38

Tack så mycket! Verkar hur kul som helst :)

2014-01-30 // 16:46:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback