Mitt 2012, första delen

Min blogg har fått en ofrivillig ombyggnation. Den började bete sig skumt, så det slutade med att jag bytte design helt.
 
Nu är det snart slut på 2012. Så klart är det dags för en sammanfattning av hur mitt år sett ut. Här kommer första delen.
 
Januari.
 
 
Januari var min sista månad som utbytesstudent i Budapest. Jag var där och läste en massa psykologi på deras psykologprogram. Det var examineringsperiod och i slutet av månaden tog jag 27 utländska credits. Hade besök av lite klasskompisar och andra vänner och såg till att besöka de sista platserna av staden innan det var dags att åka hem. Jag bloggade på den här adressen då, om någon är intresserad av att läsa om mitt liv som utbytesstudent.
 
Februari.
 
 
Jag var tillbaka i Sverige och Norrköping igen. Var trött och slut och vinterdeppig. Pendlade till Eskilstuna om dagarna och läste aptråkig kvalitativ och kvantitativ metod. En transportsträcka jag behövde ta mig igenom för att få min examen. Missbrukade wordfeud, la tusenbitarspussel och bakade melankoliska Earl grey cupcakes till filmvisningen av Melancholia på Zaga filmklubb. Fotograferade nästan ingenting, men tog i alla fall några rödluvan-bilder i svampskogen utanför Valdemarsvik.
 
Mars.
 
 
Bestämde mig för att göra något bra för mig själv och ägnade mig åt bra kost och motion hela månaden. Fotograferade ansökningsbilder till olika fotoskolor eftersom jag hade bestämt mig för att satsa på mitt fotograferande. Vann lite senare en fototävling på Moderskeppet för en bild ur serien med gasmasken 
 
April.
 
 
I april började jag skriva C-uppsats. Var så skoltrött att jag inte visste var jag skulle ta vägen. Men min handledare var världsbäst och svarade på mina frågor oavsett om det var dag, kväll eller helg. Åkte till Sälen med gratis boende, mat och underhållning. Åkte även hem till Skellefteå och umgicks med vänner och familj. Såg hockey, gick på fiskspa och grillade hamburgare i vårsolen.
 
Maj.
 
 
Åkte på fotoskoleturné. Jag var kallad på intervju i Gamleby, i Jönköping och i Hemse på Gotland. Kom in på alla skolor och låg sömnlös eftersom det var så svårt att välja vilken skola jag ville gå på. Angenämt problem. Kämpade vidare med C-uppsatsen men satt i parken bland ekorrar och skrev, istället för vid köksbordet. 
 
Juni.
 
 
Gick på uppsatsseminarium och tog äntligen min examen! Kandidatexamen i psykologi (med inriktning mot hälsa). Så underbar känsla! Åkte hem till Skellefteå och jobbade på en psykiatrisk rehabiliteringsavdelning. Ingen kan hjälpa alla, men alla kan hjälpa någon. Om jag kan få en enda liten människa med trasig själ att må bättre och få livet tillbaka så är jag jätteglad. Och så tackade jag ja till Fotoskolan Jönköping.



Åh, visste inte att du är utbildad beteendevetare också. Älskar första bilden! Är den tagen i Budapest? Ser ut som ett sagoslott!!

Svar: Ah, jo det är jag också! :) En beteendevetamde fotograf :)Tack!! Jepp, den är tagen i Budapest. Det är en utsmyckning av deras slottsmur som ser ut så :)
Victoria Söderström

2012-12-30 // 00:13:29

Fina bilder!!

Svar: Tack så mycket!! :)
Victoria Söderström

2012-12-30 // 00:24:11

Helt sagolika bilder du har i din header. ♥

Svar: Tusen tack Becka!! <3
Victoria Söderström

2012-12-30 // 01:05:20

Åhåå, sökte du till Gamleby! Men då måste du ha sökt till den konstnärliga linjen va? Annars hade vi blivit klasskompisar!

Svar: Jepp till GF sökte jag. Men läraren tyckte inte om mig så intervjun var hemsk. Hon trodde att jag skulle hoppa av och sånt! Fick för sig att jag var en slacker när jag egentligen är lite väl högpresterande i allt jag gör :P Så när jag ändå kom in kände jag inte för att ha henne som lärare :P Men YH-läraren var jättetrevlig och skolan var fin!! :) Himla bra gjort av dig att komma in på YH :D
Victoria Söderström

2012-12-30 // 14:29:40

Vilken fin blogg du har! Jätte inspirerande :) Hoppas du får en bra nyårsafton imorgon!

Kram Maya Lundberg

Svar: Tack fina du! Vad kul att den är inspirerande!! :D Hoppas att du får en bra nyårs också Maya!!
Victoria Söderström

2012-12-30 // 19:09:03

Vackra vackra bilder! :)

Svar: Håå tack Olivia!! :)
Victoria Söderström

2012-12-30 // 21:08:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback