Förkyld


De senaste dagarna har klassen varit ute på äventyr medan jag legat hemma i en tråkig förkylning. Uppgiften de övriga i klassen fotograferat skulle resultera i tre bilder, så jag tänkte att jag lika gärna kunde ta tre bilder jag också så att jag inte kommer helt tomhänt till redovisningen. Jag har helt enkelt gestaltat känslan av att vara hemma förkyld. Här är en av bilderna. De andra två håller jag på till efter redovisningen.




naw, fina du. bra jobbat!

Svar: Tack så mycket söta!! :)
Victoria Söderström

2012-09-21 // 16:36:02

hihi vilken rolig bild ändå!
bra!

MEN KRYA PÅ DIG!! förkyld är inte kul.

Svar: Haha ja, lite humor i allt elände ;) Är som tur är frisk nu :)
Victoria Söderström

2012-09-22 // 00:43:54

Gudars, hur gör du dessa bilder? :O
Bilderna är ju rena underverket! :D

Svar: Åh tack så mycket!! :D Vad kul att du tycker det :D Det är ett montage av flera bilder. Först en bild på mig själv när jag sitter i soffan och så lite papper som ligger här och där. Sen har jag tagit några bilder då jag kastat papper i luften och så sammanfogat dem i photoshop. Tricket är att använda stativ (gör det lätt när man ska sammanfoga bilderna sen). Det är också bra att flytta över till manuellt fokus. Först fokuserade jag på modellen (mig) och sedan flyttade jag över till manuellt fokus när jag tog bilderna då jag kastar papper i luften. Då flyttas aldrig fokuset utan blir samma på alla bilder vilket får det att se naturligt ut när man sammanfogar bilderna :)
Victoria Söderström

2012-10-21 // 11:33:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback