Uppgift: Underexponerad bild


I fredags lämnade jag in kameran på lagning, så nu är det en lång väntan som återstår. Två till tre veckor kunde det ta. Jag räknar med minst tre med andra ord. 

I helgen har jag varit i Norrköping, ätit tapas, plockat blåbär och kantareller, stått några få meter från ett rådjur och ännu närmre en huggorm. Och nu är jag tillbaka i Jönköping. Vi går igenom det mest grundläggande inom fotografering just nu och har fått en ny fotouppgift. Denna gång ska vi plåta 7 bilder på lite olika sätt. Jag har fått låna en klasskompis Canon 550D så framöver är det den kameran jag tar bilder med. Jag har börjat med uppgiften "En medvetet underexponerad bild". Här är resultatet från den: 



Bilderna ska återigen sitta direkt i kameran och får inte bildbehandlas. Stor utmaning för mig som gillar att skapa bilder snarare än att fånga bilder.



jättefin bild!

Svar: Tack så mycket :)
Victoria Söderström

2012-09-03 // 21:58:03
» emma

jättefin bild

Svar: Tackar!! :D
Victoria Söderström

2012-09-04 // 18:14:55

det blev jättebra! oftast tycker jag att underexponerade bilder brukar bli rätt tråkiga, men den här var riktigt fin :)

Svar: Tack så mycket! Jag håller med dig, underexponering är inte min favorit direkt. Då överexponerar jag hellre :)
Victoria Söderström

2012-09-04 // 21:12:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback