The freedom of choice

 
Efter att jag sett filmen Mr Nobody (som jag för övrigt glömde nämna som absoluta favoritfilm några inlägg längre ner) började jag fundera mycket kring det här med val. Att ha en värld med oändliga möjligheter kan ibland göra en ganska paralyserad. Och så länge man inte väljer är allting fortfarande möjligt.
 
Detta är mitt andra koncept från mitt och Beatas projekt "Roots of imagination".



» Frida

Åh vilken fin bild, du lyckades verkligen med djupet och mystiken :)

Svar: Åh tack! Vad kul att du tycker det!! :)
Victoria Söderström

2013-04-11 // 08:27:16

Gillar! Snygga toner & mjukhet!

Svar: Tack så mycket Cicci!! :)
Victoria Söderström

2013-04-11 // 11:43:42
» Klara

Älskar när bilder är sådär "mystiska"! Synd bara att jag har svårt att få till det så själv...

Svar: Åh jag kan dela med mig av mina bästa knep för att få bilder lite mystiska. Jag gillar t.ex. när man inte kan se hela ansiktet hos en person. Antingen kan det vara lite hår i vägen, att modellen tittar åt sidan eller är helt bortvänd. Det skapar mystik. Sen fotar jag helst just innan solen går upp eller efter solen gått ner. Man får vara snabb, för det kan mörkna fort (om man fotar efter solnedgången). Men då är ljuset kallt till sin natur och det gillar jag :) Sen är rök/dimma något som höjer mystiken. På den här bilden var det ingen dimma egentligen, utan allt jag gjorde var att skapa ett nytt, tomt lager i photoshop, välja en lite ljusblå/ljusgrå färg och måla rakt på bilden (fast på det egna lagret så klart). Jag målar där jag tycker att dimman ska ligga med låg opacitet på penseln. Jätteenkelt sätt att göra egen dimma :)
Victoria Söderström

2013-04-16 // 20:01:33
» Norea

Jag verkligen älskar dina bilder! Det är verkligen något speciellt med dem som får en att inte vilja sluta titta.

Svar: Åhh tack!! Vad glad jag blir :D :D
Victoria Söderström

2013-05-27 // 07:29:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback