Bucket list

När jag läste det här inlägget av duktiga Elin Kero så kom jag att tänka på att jag också gjort en bucket list en gång. Det är ungefär åtta år sedan jag skrev den. Vissa saker har jag förverkligat sen dess och vissa saker har jag kvar.
 
  • Jobba som volontär.
  • Åka till Australien på ett working holiday-visum.
  • Jobba i Norge och besöka fjordar, berg och dalar.
  • Lära mig flytande engelska.
  • Se mängder av olika djur i deras rätta miljöer. (Har sett en hel del, men har så klart många kvar).
  • Bada i en varm källa på Island.
  • Åka helikopter över Grand Canyon.
  • Åka transsibiriska järnvägen.
  • Bestiga Kilimanjaro.
  • Vandra i en regnskog.
  • Vandra i en öken.
  • Ta dykarcertifikat och dyka i tropiska vatten.
  • Dyka in i ett vrak.
  • Simma med delfiner.
  • Surfa.
  • Segla.
  • Sova under bar himmel.
  • Bo i en storstad.
  • Bo på landet.
  • Gå en utbildning jag verkligen tycker om.
  • Studera utomlands.
  • Bli fast anställd, med något jag verkligen trivs med och inte bara för att tjäna pengar.
  • Köpa hus.
  • Köpa bil.
  • Gifta mig.
  • Skaffa familj.
  • Spendera mindre tid framför tv/dator och mer tid utomhus.
  • Rida på en häst i vacker natur.
  • Hoppa fallskärm.
  • Hoppa bungy jump.
  • Hitta något jag är riktigt bra på och ägna tid till att utveckla det mer. (När jag skrev den här listan hade jag inte hittat min passion än. Foto!!)
  • Besöka ett OS.
  • Sluta att jämföra mig med andra.
  • Ta åt mig av komplimanger jag får.
  • Uppleva tyngdlöshet.
  • Hjälpa människor som har det svårt
  • Rädda någons liv.
  • Åka luftballong i soluppgången.
  • Läsa fler böcker.
  • Försöka göra mig av med så många fördomar som möjligt.
  • Göra bort mig och skratta åt det.
  • Springa ett lopp.
  • Springa en halvmara.
  • Springa ett maraton.
  • Vandra i naturen på Nya Zeeland.
  • Träffa många nya vänner
  • Skriva en bok.
  • Nattbada.
  • Gå på en takfest.
 
Har ni någon bucket list?



Åh vilken bra lista! Vill göra många av de saker du skrivit. Mycket resor och våga och sånt!

Svar: Tack!! Åh, det tycker jag absolut att du ska genomföra! :)
Victoria Söderström

2013-01-07 // 15:44:14
» Frida

Va coolt att hoppa bungyjump! JAg vill också! :D

Svar: Ja det var riktigt häftigt! Men jag trodde att jag skulle dö av nervositet! Tror inte att jag skulle våga göra det igen :P
Victoria Söderström

2013-01-07 // 15:53:43

Känner igen mig i många! Det är mycket man vill hinna med! :)

Svar: Ja visst är det :) Tur att man har lång tid på sig, förhoppningsvis :)
Victoria Söderström

2013-01-07 // 16:41:24
» Shan

Fyfan vad din bucketlist är häftig! Och du har upplevt mycket ser jag! Väldigt avundsjuk måste jag erkänna!

Svar: Åh tack!! :) Ja, det har blivit en del! Men då har jag ju lite försprång jämfört med dig! Så när du gått klart skolan är det bara att gå all in och förverkliga så många drömmar du bara kan :)
Victoria Söderström

2013-01-07 // 20:58:44

Asså det där är ju så bra! Tror jag ska skriva ihop en som verkligen är jag ! :)

Svar: Åh tack!! Ja, absolut! Det måste du ju göra :) Så att du kan se tillbaka på listan då du är gammal och tänka på allt kul du inte bara drömt om att göra, utan också förverkligat! :)
Victoria Söderström

2013-01-08 // 13:47:35
» Tess

Vic, du har ju klarat av/upplevt massor av saker på din lista :D Riktigt imponerad!

Svar: Tack söta du!! :D Och mer ska det bli! Förhoppningsvis kan vi göra nåt av det tillsammans snart :)
Victoria Söderström

2013-01-08 // 15:29:21
» sara

Fantastisk blogg. Vad coola saker du har gjortXD

Svar: Tack så mycket!! Åh, jag har försökt så gott jag kunnat hehe :) Men det där med bungy jump vet jag inte om jag skulle våga göra igen :P
Victoria Söderström

2013-01-08 // 20:29:47

Åh så många kul saker du gjort! Många av dessa står faktiskt också på min egen lilla bucketlist ;-)

Svar: Åh då har du en massa kul att se fram emot :D Precis som jag :)
Victoria Söderström

2013-01-09 // 20:23:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback