Roots

 
De senaste åren har jag flyttat mycket, rest mycket och pendlat mellan olika städer. I flera år hade jag pojkvän i ena staden och studier i den andra. Mitt i alltihop sålde mina föräldrar mitt barndomshem och successivt insåg jag att jag inte hade någon trygghet kvar. Kvar blev en känsla av rotlöshet och det var länge sedan jag hade en plats som känns som hemma. Med det här fotot vill jag visa på en slags längtan till det ursprungliga, till rötterna, till något tryggt och hemtamt. Ett riktigt hem.
 
Jag gjorde det här fotot under ett samarbete med en amerikansk fotograf som heter Samantha. Vi bestämde oss för temat "smoke" (hej passande tema för min del) och gjorde varsin tolkning. Jag valde att använda röken som en slags mystik-effekt, lite som jag brukar. Om någon är nyfiken på Samanthas tolkning så finns den här. Riktigt bra är den!



Fint inlägg, passande bild och den är så vacker.

Svar: Tusen tack Sophia!! <3
Victoria Söderström

2013-07-13 // 12:04:31

Åååh så fin, lätt min favoritbild av dina bilder, du är så himla duktig! Förstår lätt kopplingen till trygghetssökandet också, bra! Vet inte om du vill ha konstruktiv kritik men jag brukar i alla fall gilla det så här kommer det: Det enda som stör mig lite är att vissa partier innehåller mer svärta än andra och därför drar till sig lite mycket uppmärksamhet, till exempel området mellan armbågen och kjolen och på baksidan av kjolen, från rumpan till foten. Haha, förstår du? Det skulle jag i alla fall dragit ur lite svärta på, men annars, perfekt bild, både känslan, motivet och tonerna!

Svar: Åh vad kul att du gillar den och att det blev din favoritbild av de jag skapat!! Och tack för den konstruktiva kritiken! Den hjälpte verkligen! Speciellt eftersom de områdena med mer svärta inte syntes lika tydligt på min laptop (saknar skolans datorer redan haha). Så nu har jag gjort en ny version där jag fixat till det :)
Victoria Söderström

2013-07-14 // 15:52:05

Väldigt vacker bild. Så perfekt :)

Svar: Tack så mycket Julia!! :)
Victoria Söderström

2013-07-15 // 20:14:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback