Normstorm

 
Har jag några läsare från Jönköping med omnejd? I gången mellan centralstationen och Juneporten kan man nu se min bild "the wind up worker" i storleken 100x140 cm!! Grymt va!?
 
 
Nedan en bild från hängningen som Jeanette i min klass tagit.
 
 
I passagen hänger den tillsammans med bilder mina klasskompisar skapat. Detta är en del i projektet "Normstorm" och är ett samarbete med kommunen. Tanken är att skapa debatt om normer.
 
Texten som jag skrivit till min bild är:
 
George Ritzer myntade begreppet McDonaldisering för att beskriva hur arbete och fritid blivit allt mer effektiviserat, mätbart, förutsägbart och kontrollerat. I vilken utsträckning tillåts människor att vara kreativa, spontana och kännande? Går dina dagar på automatik? När var senast du gjorde något för första gången?
 
Imorgon kl 10.30 kommer det vara vernissage med cider, mingel och bildsnack. Så är ni i närheten och är lediga, kom och säg hej!
 
Ni kan läsa mer om projektet i den här tidningsartikeln och bilderna och bildtexterna går att se på skolans hemsida.



Åh, vad fint! Jag ska absolut gå dit och titta :)

Svar: Åh vad roligt! Har du kunnat gå förbi där något? Det var många som tyckte att gången fått sig ett lyft :)
Victoria Söderström

2013-03-24 // 11:02:39

Åh vad roligt!

Svar: Ja, åh! Fick själv se allas bilder på plats för första gången idag! Blev riktigt bra :)
Victoria Söderström

2013-03-24 // 17:56:49

Känns som ett viktigt ämne att ta upp. Många älskar sin trygghetszon och det behövs verkligen ögonöppnare för att folk ska våga göra det dem vill och pröva nya grejer. Älskar bilden! Ha det bäst!

Svar: Åh tack så mycket! Ja, jag kände det också. "Life begins at the end of your comfort zone" som det så fint heter. Kramar!!
Victoria Söderström

2013-03-26 // 11:11:35
» isola

Vilken underbar bild!

Svar: Tusen tack!! <3
Victoria Söderström

2013-03-26 // 20:04:51

Riktigt häftig bild :)

Svar: Åh tack snälla!! :)
Victoria Söderström

2013-03-26 // 22:26:18

Vilken fin blogg du har! :) Har du lust att göra ett bloglovinbyte? Kram

2013-03-29 // 11:57:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback