Portfolio-bygge.

 
Printandet av portfobilderna har börjat. Nästa vecka ska vi visa upp dem för bransch-folk. Tre stycken personer kommer till fotoskolan och ger oss kritik. Man ska ju gärna ha bilderna i något när man visar upp dem. Jag kände direkt att de där strikta, svarta portfoliorna med plastfickor inte var min grej. Först tänkte jag köpa en portfolio-box, som är lite mer vanlig inom konstvärlden. En sån låda där bilderna kan ligga lite mer fritt och man kan ta upp dem och sprida ut dem på bordet. Men portfolio-boxar fanns i princip ingenstans i Sverige och där de fanns kostade de nånstans från 400 - 800kr. För en box. Nej tack! Ett tag tänkte jag vika mig en egen på origami-vis. Men så hittade jag den här saken. Jag tror att den egentligen är till för bakverk/minicupcakes. Någon som kan franska? Jag tror att det som står på locket kan betyda "små livsmedel". Nu är det i alla fall en portfolio.
 
 
 



Vilka fina bilder:D

Svar: Tusen tack!! :)
Victoria Söderström

2013-03-22 // 19:50:48

Hittade alldeles precis hit. Är helt hänförd av dina fotografier. Magi!

Svar: Åhh tack så mycket fina du!! Vad glad jag blir!!
Victoria Söderström

2013-03-23 // 11:29:18

ASSNYGGT och unikt, det kommer få dem att komma ihåg just dig! Är lådan gammal eller ny? Hade ju varit fantastiskt att presentera matbilder i den där... (;

Svar: Åhh tack snälla!! :) Lådan är ny men gjord för att se gammal ut. Så det är borta lite färg på vissa ställen :) Haha ja, faktiskt!! Ska jag någon gång visa portfolion inför matfotografering så ska jag absolut använda den här lådan. Tills dess motiverar jag den med att fotografi är som ett livsmedel för mig, eftersom det är det som ger mig näring. Höh! :D
Victoria Söderström

2013-03-23 // 14:29:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback