Var jag köper mina klänningar

 
Jag fick frågan var jag köper alla klännningar jag använder i mina foton, så jag tänkte att jag kan göra ett eget inlägg om det.
 
Vissa kläder jag använder har jag haft i garderoben sedan tidigare, men de flesta långklänningar har jag köpt i foto-syfte. Det säljs ju rätt dåligt med långklänningar i vanliga affärer på stan, så jag letar rätt på dem antingen på en second hand där jag bor, eller på Etsy eller Ebay. Mest de två sistnämda faktiskt.
 
Några klänningar är handgjorda och några är vintage och de flesta är inte alls dyra. Den senaste klänningen jag köpte, som jag inte hunnit använda än, kostar just över 200kr inklusive frakt! Den finns i flera färger och ni hittar den här. Ett hett tips!
 
Annars är märket Gunne sax bra tycker jag! Brukar söka på "Gunne sax dresses" på Etsy eller Ebay så kan man få fram mycket fina klänningar från förr :)



Tusen tack för tipsen! :)

Svar: Åh så lite så! Vad kul att det uppskattades :)
Victoria Söderström

2014-02-15 // 15:03:20

Jag älskar dina bilder och den magi som du speglar.
Du är välkommen att låna klänningar av mig när du vill om du vill ta magiska bilder... :)
Hälsningar Nina på Bröllopstudion i Skellefteå


Svar: Åh men tusen tack Nina, verkligen! Vad glad jag blir! Jag kommer gärna förbi dig. Har inte varit där förut men av din hemsida att döma sitter du på en riktig guldgruva :)
Victoria Söderström

2014-02-15 // 20:58:06
» Lisa

Älskar dina bilder, du är verkligen en stor inspirationskälla! Hur fungerar det med tull när man beställer från ebay och etsy?

Svar: Vad kul att höra! Tack så mycket!! :) Gällande tull så har jag beställt klänningar, undervattenshus, kamerabatterier, filter, batterigrepp m.m från hela världen och jag har aldrig behövt betala tull. Men jag vet inte om det är för att jag haft tur, eller om det helt enkelt är väldigt ovanligt att man åker på tull från dessa sidor. Jag tror det sistnämnda :)
Victoria Söderström

2014-02-19 // 16:43:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback